Szervezeti felépítés, feladatkörök (Elérhetőségek) Projektgazda: Gárdonyi Sándorné ― Dég község polgármestere (8135 Dég, Kossuth Lajos u. 17. Tel: 25-505-250; degpmh@invitel.hu)
Irányító- és munkacsoportok a. Projektmenedzsment:
Feladatuk a teljes projekt – ezen belül az egyes szervezeti egységek – szakmai és pénzügyi irányítása, felügyelete, a stratégiai döntések meghozatala. A projektmenedzser felelősségi területe kiterjed az teljes projekt szakmai vonatkozásaira, a pénzügyi vezetőé a teljes projekt előírás szerinti pénzügyi lebonyolítására, a konzorciumi vezetőké a projekt saját területüket érintő feladatok tervezésére és megvalósítására.
b. Az IPR menedzsment:
Feladat- és felelősségi körük:
c. Fejlesztő csoportok 1. Egyéni fejlesztést támogató csoport a kooperatív tanulási technikák bevezetésének kidolgozására
Feladat- és felelősségi körük:
2. Kapcsolatokat irányító és szervező munkacsoport az árnyalt értékelés bevezetésének kidolgozására
Feladat- és felelősségi körük:
A fejlesztő csoportok az IPR kiépítése során az egyes tanulást segítő eszközelemek és területek kiépítésével, kiterjesztésével, adaptációjával, az ezeket célzó szolgáltatások kialakítását és szervezését, ezek disszeminációját végzik, ezeket a folyamatokat koordinálják, monitorozzák. Új elemeket beépítésére tesznek javaslatot az intézmény pedagógiai programjába és egyéb alapdokumentumaiba. A programadaptációt, jó gyakorlatok kialakítását, fejlesztését, bemutatását és a szolgáltatás koordinációját végzik. A programfejlesztés eredményeinek, a projektszervezet IPR-es működésének döntés előkészítői és a fejlesztői, szolgáltatói tevékenységeknek a dokumentálásáért, minőségbiztosításáért felelősek.
d. Iskolai környezeti csoport (IKCS)
A csoport foglalkozásaira meghívja: a fenntartó, az iskolahasználók, családsegítő szolgálat, gyermekjóléti szolgálat, a gyermek és ifjúságvédelem, a helybeli civil szervezetek képviselőit. A társadalmi környezettel való kapcsolatépítést, kapcsolattartást, fejlesztést végzi, szolgáltatást koordinálja. Felel a társadalmi környezettel való hatékony párbeszédet elősegítő tevékenységek így a partnerkapcsolati rendszer kiépítéséért, fejlesztéséért, működtetéséért, fenntartásáért. A programok működtetését, a támogató környezettel kialakított jó gyakorlatok/modellek terjesztését – és igény szerint – a szolgáltatásokat biztosítják. Tevékenységük kiemelt területei: Az érintett szülők rendszeres tájékoztatása Különböző társadalmi fórumok az iskoláról, iskoláért. A szabadidős rendezvényekbe a szülők bekapcsolása (segítő, résztvevő). Közoktatási integrációs kerekasztal (gyermeksegítő, védő és civil szervezetek) működtetése félévenként.
e. Tematikus szakmai műhelyek. Témakörök: 1. Óvoda-iskola átmenet
2. Differenciált tanulásszervezés
3. Általános iskola – középiskolai átmenet
Negyedévenként, alkalmanként 3-4 órás foglakozással. Potenciális résztvevők: Elsősorban a kistérség óvodáiban, iskoláiban dolgozó szakemberek, valamint a témák iránt érdeklődők. A szervező igénybe veszi a fejlesztő csoportok szakembereit, az azok által kidolgozott eljárásokat, rendszereket.
4. Referenciaintézménnyé válást segítő szakmai műhely (U-C1/IV/2 alapján). IPR Mededzsment (3 fő) működteti, a projekt ideje alatt 8 alkalommal. Hospitációs lehetőség, helyszíni tanácsadás, programfejlesztési konzultáció.
f. A pedagógusképzést támogató munkacsoport. Tagjai:
A Kaposvári Egyetem vezetőtanárával és a megbízott oktatókkal együttműködve szervezik az egyéni és csoportos hospitálásokat, próbatanításokat. Ellátják a projekt és a képző intézmény igénye szerinti konzultációkat és értékeléseket, elvégzik a szükséges adminisztrációt. A csoport felelős, a bevezetendő oktatási modul működtetéséért.
g. Adminisztrátor
Feladata a szakmai anyagok sokszorosítása, rendezése, tárolása. Az információs rendszer kezelése.
*
Valamennyi munkacsoport a programindítás hónapjában elkészíti munka- és ütemtervét.
|