Általános
Művelődési Központ
Munkaterv
Legutolsó frissítés: 2010.10.09.
Optimális képernyőfelbontás: 1024x768
|
„A nevelés nem más, mint szeretet és példaadás.” (Pestalozzi) Általános Művelődési Központ Bóbita Óvodája Dég
2010/2011 (részlet) Az ÁMK teljes (mellékleteket is tartalmazó) munkaterve letölthető itt...
2009. szeptember 01-től intézményünk egységes óvoda-bölcsőde intézményként működik. Az előző nevelési évben és az idén is 5-5 kis gyermek érkezett a bölcsődés csoportba, maximálisan kihasználva a létszámot. Tömörné Majláth Viola óvodapedagógus 2009. október 09-től a prémium évek programba van, ő heti egy alkalommal kézműves szakkört tart a szülőknek. A bejövő kiscsoportosok a Micimackó csoportba érkeznek, a bölcsődések pedig a Bambi csoportba, ahol 15 középsős és nagy csoportos korú gyermek van. Így a csoportokban dolgozó felnőttek beosztása és a létszám a következőképpen alakult:
Továbbra is feladatunk a „befogadó óvoda” szemléletének alkalmazása óvodánkban, ezt a bölcsődés programunkba is beépítettük és alkalmazzuk. A nyár folyamán megtörténtek a kiscsoportosok, bölcsődések család látogatásai, mely során óvónőink ismertették elképzeléseinket a szülőkkel, és kikérték véleményüket, javaslataikat a minél zökkenőmentésebb óvodába lépés érdekében. A fejlettség szerinti beiskolázást segítjük és támogatjuk. A Nevelési Tanácsadó segítségére továbbra is támaszkodunk, az óvodapedagógusok szeptemberi felmérése alapján, az arra rászorulókat minél előbb vizsgálatra küldjük. Fontos feladatunk a gyermekek szociális helyzetének feltárása, a hátrányos helyzetű gyermekek felderítése, intézkedés készítése, szükség szerint családlátgatás. Logopédust a Kistérségi Társulás alkalmaz, utazó logopédusként, heti 3 órában, 12 gyermekkel. A gyógypedagógiai feladatokat az intézményben az ÁMK gyógypedagógusa látja el.
Pedagógiai munka hangsúlyos területei:
A HOP hangsúlyos területei Anyanyelvi nevelés, mese-vers:
Mozgás és egyensúlyfejlesztés:
Esélyegyenlőség biztosítása:
Érzelemi nevelés és szocializáció
Külsővilág tevékeny megismerése – környezet tartalmú tapasztalatok
Régi és megújuló tevékenységek beépítése a napirendbe
Nevelési év rendje:
*Nyitva tartásunkat a szülői igényeknek megfelelően a fenntartó határozza meg.
Programjaink, értekezleteink: Nevelőtestületi értekezletek: 2009. augusztus 23. – Nevelési évnyitó értekezlet Minden harmadik hét szerdáján, délután 16 órakor – aktualitások megbeszélése 2011. június 13. – Nevelési évzáró értekezlet Szülői értekezletek: 2009. augusztus 23. – bejövő kiscsoportosok, bölcsődések 2009. szeptember 27. – minden csoportnak 2010. február 14. - minden csoportnak
* * *
2009/2010. tanév
I./ Kiinduló helyzetkép A nyár folyamán elkészítettük az egységes óvoda-bölcsődéhez szükséges dokumentációkat, melyeket a tatabányai módszertani bölcsőde szakembere szakértett, és jóváhagyott. Így szeptember 01-től intézményünk egységes óvoda-bölcsőde intézményként működik. Tömörné Majláth Viola óvodapedagógus 2009. október 09-től belép a prémium évek programba, bölcsődei gondozónak Bodáné Farkas Szilviát alkalmazzuk. A gyermekcsoportok összeállításakor továbbra is azt az alapelvünket tartottuk szem előtt, hogy minden gyermek a megszokott környezetben, a már megismert óvó néniével, dajka néniével maradjon, így biztonságérzetét erősítsük. A bejövő kiscsoportosok a Micimackó csoportba érkeznek, a bölcsődések pedig a Bambi csoportba, ahol 15 kis és középsős korú gyermek van. Így a csoportokban dolgozó felnőttek beosztása és a létszám a következőképpen alakult:
Továbbra is feladatunk a „befogadó óvoda” szemléletének alkalmazása óvodánkban, ezt a bölcsődés programunkba is beépítettük és alkalmazzuk. A nyár folyamán megtörténtek a kiscsoportosok, bölcsődések család látogatásai, mely során óvónőink ismertették elképzeléseinket a szülőkkel, és kikérték véleményüket, javaslataikat a minél zökkenőmentésebb óvodába lépés érdekében. A fejlettség szerinti beiskolázást segítjük és támogatjuk. A Nevelési Tanácsadó segítségére továbbra is támaszkodunk, az óvodapedagógusok szeptemberi felmérése alapján, az arra rászorulókat minél előbb vizsgálatra küldjük. Fontos feladatunk a gyermekek szociális helyzetének feltárása, a hátrányos helyzetű gyermekek felderítése, intézkedés készítése, szükség szerint családlátgatás. Logopédust a Kistérségi Társulás alkalmaz, utazó logopédusként, heti 3 órában, 12 gyermekkel.
II./ Pedagógiai munka hangsúlyos területei: II/1. A HOP hangsúlyos területei Érzelemi nevelés és szocializáció
Külsővilág tevékeny megismerése – környezet tartalmú tapasztalatok
II/2. Régi és megújuló tevékenységek beépítése a napirendbe
III./ Nevelési év rendje:
*Nyitva tartásunkat a szülői igényeknek megfelelően a fenntartó határozza meg.
A teljes munkaterv letölthető (PDF) itt.
* |